Kom igång med träningen – Susanna Jungblom

Susanna Jungblom

Kom igång med träningen

Godmorgon,

Igår gick det jättebra och tack för alla fina kommentarer. Ni förstår inte hur mycket bättre det får mig att må när ni skriver till mig. Så tack <3 Jag ska sätta mig ner sen idag och svara på allt!

Många av er har efterfrågat fler inlägg om träning och hälsa eftersom det är en väldigt stor del av mitt liv. Så jag tänkte skriva lite mer om det här i bloggen i hopp om att motivera och inspirera andra till ett hälsosammare liv.

Ändra inställningen: Det kommer alltid vara lättare att hitta ursäkter till träningen än att faktiskt göra det. Tro mig, jag har en hel del att skylla på för att “slippa” att ta mig till gymmet. Men det viktigaste är att ändra mindset helt och hållet. Tänk “jag VILL träna”, istället för “jag MÅSTE träna”.

30 minuter: Speciellt som småbarnsmamma så är det många faktorer som gör det jobbigt att ta sig till gymmet om man har den inställningen. Man sover dåligt, oroar sig för bebis, har krämpor i ryggen, har tusen andra saker att göra. Men, man måste försöka se bort från allt det där, för att träna 30 minuter kan ALLA klämma in i sin vardag.

Ta på träningskläder: Oavsett om jag har sovit dåligt eller inte så klär jag på mig träningskläderna det första jag gör på morgonen för att ständigt påminna mig själv om att jag borde gå och träna.

Kaffe: Är du trött? Ta en kopp kaffe och gå iväg när den är uppdrucken.

Barnpass?: Alla gym erbjuder inte barnpassning till barn under 1 år, så då är det kört? Nejdå, ta med bebisen i en bilstol! Jag har alltid med Adam på gymmet och det är bara mysigt att ha lite sällskap när man tränar.

Sätt upp mål: Sätt upp personliga mål med träningen, vare sig det är att ta X antal kilo i bänkpress, klara X antal situps, gå ner eller upp i vikt, oavsett vad så kan det alltid kännas lite motiverande att ha ett mål att sträva efter.

Ut: Känns träning på gymmet helt hopplöst trots alla mina tips? Gå ut istället och promenera. Lägg bebisen i vagnen och kom ut och gå när hen sover. Bra för både mamma och bebis att komma ut i friska luften.

Ha kul: Det viktigaste av ALLT är ju att man ska ha kul. Försök att hitta en träningsform som passar dig och dina intressen. Man måste inte älska att lyfta vikter på gymmet. Prova simning, boxning, löpning, golf, tennis, paddel eller något annat för att se vad som passar dig!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
susannajungblom

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.