Formen just nu

Jag är så himla glad över att jag har kommit så bra igång med träningen och efter att jag började sätta upp realistiska mål för mig själv i träningen så blev det så himla mycket roligare. Ett av mina mål har jag faktiskt redan klarat och det var att ta 40kg i bänkpress. Nu är mitt nya mål att ta 50kg.

Andra mål som jag har i träningen är att klara att göra en en chins. Alltså att man hänger i en stång och drar sig upp. Det är tyngre än vad man skulle tro så det tar nog lite tid för mig att klara det. Men jag kämpar på och en vacker dag vet jag att jag kommer att lyckas!

Sen har jag även som mål att ta 100kg i marklyft.
Jag försöker att variera min träning, dels att gå till gymmet där jag tränar med min pappa, men även att träna på utegym när jag har möjlighet eller hemma när jag finner motivation för det.
Jag får ofta frågor om hur jag har kommit i form efter mina graviditeter och jag tror att det bästa svaret på det är att röra på sig. Promenera är A och O om man vill bli av med sina gravidkilon och det är något som jag gör en hel del, utöver styrketräningen.

Mitt mål har dock aldrig varit att gå ner i vikt, utan jag vill bli stark. Jag vill känna mig stark i kroppen och jag vill få synliga muskler, men jag vill även känna mig stark mentalt. Ni som känner mig och läser min blogg vet att jag har ett svajigt psyke, men det är något som blir lättare att hantera när jag motionerar. Endorfiner för mig har blivit ett sätt att må bättre på helt enkelt och därför är träningen inte längre någonting jag känner att jag tvingar mig till, utan snarare något som jag vill göra. Träningen har helt enkelt blivit en livsstil för mig och någonting som jag inte klarar mig utan.

Tack vare att jag mår så bra av att träna så har jag lyckats hamna i min livs bästa form skulle jag tro. Jag känner mig stark och vacker och det är en väldigt fin känsla. I maj månad tänkte jag fokusera på att äta rent och jag tänkte dela med mig av lite goda recept här i bloggen ifall ni har lust att testa. Jag kommer att utesluta socker helt och hållet under en månad och sen kommer jag att undvika kött. Det kommer bli mycket sallader, smoothies, wokar och annat smaskigt. Jag känner mig peppad och motiverad på att proppa min kropp full av vitaminer och nyttigheter för att må så bra som möjligt och det ska bli intressant att se hur jag mår i kropp och själv när månaden är slut!

Gillar

Kommentarer

Maria
,
De ska bli kul och följa. Tar gärna endel av nyttiga mat recept.
Emma
,
Ang. Chins så är ett tips att börja högst upp och gå sakta nedåt. Kolla in tjejen eleni koutsavaki på instagram, hon är pt och har inlägg med chins/pull-ups. ❤️ @koutsavakisfitness Ps. Hon käkar också mestadels veganskt. ⭐️
susannajungblom
,
Å så bra! Tack för tipset