Min träningsresa

Jag tänkte skriva en liten update angående hur det går med min träning. Nu har jag ju kört relativt hårt i ca 5 månader och det roliga med träningen nu är att jag börjar se resultat. Inte bara på hur jag ser ut, utan även på hur stark jag är!
Jag väger exakt lika mycket, men jag skulle tippa på att fettprocenten gått ner och muskler ökat. Något som har varit mitt mål från första början.

Sen hade jag som mål att klara 40 i bänkpress och nu har jag tagit 47kg och är jättenöjd med det. Chins har jag tyvärr inte mästrat än, men jag jobbar på det och känner mig starkare från gång till gång.

Tyvärr har mitt mål i marklyft inte blivit avklarat då jag sträckte mig i ryggen när jag maxade på 82kg. Efter det har jag varit lite rädd att lyfta tungt igen och tränar på 70kg för att stärka upp ryggen ordentligt innan jag försöker mig på att maxa igen. Men till vintern ska vi nog se till att klara 100kg som var mitt mål från början.

Bortsätt från muskelmassa så har jag även motionerat väldigt mycket. På vardagarna går jag mellan 5km-1,5mil varje dag, vilket har gjort att jag fått bättre kondition. Att starta en dag utan morgonpromenad finns liksom inte längre, utan det är så jag startar mina dagar för att må så bra som möjligt.

Nu har inte träningen blivit en börda för mig, utan en livsstil. Jag ÄLSKAR att träna och det är riktigt kul att ha kommit så långt som jag gjort på så pass kort tid ändå. Jag är spänd på att se hur resten av året kommer se ut och hur min träningsresa kommer att fortsätta framöver.

Gillar

Kommentarer

Gunilla
,
Jag promenerar ochså varje morgon ca 45 minuter. Härlig start på dagen!
susannajungblom
,
Så skönt, visst är det! 😊