Träningsmotivation!

Godmorgon,

Sovit gott? Själv sov jag som en liten prinsessa och vaknade när klockan ringde 07.30 imorse. Alla pojkarna sov fortfarande så jag kunde gå upp och ta en kopp kaffe på terassen ifred och se ut över den blanka sjön. Underbar start på dagen.

Jag får många frågor om min träning så jag tänkte att jag skulle svara på några här och nu.

Tränar du hemma eller på gym?

Jag föredrar definitivt gym framför hemmaträning eftersom jag kan träna med tunga tyngder vilket jag inte har möjlighet till när jag tränar hemma. Men om jag inte kan komma iväg till gymmet så fungerar det helt fint att få ihop ett pass hemma också, men då fokuserar jag mest på mage och ben.

Kondition eller styrketräning?

Helt klart styrketräning! Jag är inte alls förtjust i kondition utan får tvinga mig själv till att springa, men gör det ibland för att få flås. Dock sker det väldigt sällan.

Vad gillar du att träna för kroppsdel mest respektive minst?

Jag älskar att träna rumpa då jag alltid har varit relativt platt i formerna, men jag har kämpat och tränat hårt för att lyckas bygga upp lite former, inte minst min rumpa. Det är det jag tycker är så häftigt med träningen - att man kan lyckas forma sin kropp på ett hälsosamt sätt utan kirurgi eller andra metoder.

Hur ofta och hur länge brukar du träna?

Jag tränar ungefär 5 dagar i veckan och det är antingen 1 timma styrketräning, eller ibland 40 minuter styrka och 20 minuter intervall.

När började du träna?

Jag har alltid varit aktiv och började som väldigt liten i konståkning. Sen tränade och tävlade jag i många år upp till tonåren och då hade jag valet att fortsätta med hårdträning eller sluta helt. Jag valde att sluta och fortsatte istället med truppgymnastik. Sen när jag flyttade hemifrån när jag var 19 år så slutade jag träna helt i några år eftersom jag flyttade till Oslo, men så blev jag medlem på ett gym och började träna lite sporadiskt. När jag fick Filip så började jag träna mer på gym och sen har jag haft uppehåll under mina graviditeter och sen tagit tag i träningen efter förlossning. Nu, efter tredje förlossningen så väntade jag 6 veckor och sen körde jag igång rätt så intensivt med styrketräning och har hållit igång nu i ett halvår.

Vad är ditt mål med träningen?

För mig handlar det om att må bra. Jag har lite problem med min psykiska hälsa då jag inte motionerar, men med hjälp av träning och bra kost så mår jag mycket bättre. Sen tycker jag såklart att det är superkul att forma kroppen och även se vältränad ut. Att känna sig fin och tycka om det man ser i spegeln hjälper såklart något enormt på självkänslan och humöret med.

Ditt bästa träningstips?

Jag har så otroligt många tips när det kommer till träning och hälsa och det är därför jag också vill födjupa mig och få mer kunskap kring ämnet så att jag kan inspirera och lära ut rätt när ni ber om hjälp och råd. Så håll i hatten och häng med på min resa så ska ni få mängder med vettiga tips här i bloggen framöver!

Hoppas detta gav er lite klarhet i min träning och så får ni såklart bara fråga mig och det är något mer ni funderar över.

Puss och kram på er!

  • Träning

Gillar

Kommentarer

Soffiaz_85
Soffiaz_85,
Jo har sovit som en stock för en gång skull 😃
nouw.com/soffiaz_85
SusannaJungblom
SusannaJungblom,
Gud så skönt ☺️
nouw.com/susannajungblom
mynameisjossan
mynameisjossan,
Hej svejs. Jag har nu en frågestund i min blogg. In och ställ några frågor.

https://mynameisjossan.se/fragestund---in-och-stall-fragor-37362544
nouw.com/mynameisjossan
brallans
brallans,
Kan verkligen hålla med om att man mår så mycket bättre av att träna! inte bara fysiskt utan, som du säger, psykiskt ❤️❤️
nouw.com/brallans
SusannaJungblom
SusannaJungblom,
Ja visst är det så ❤️
nouw.com/susannajungblom